reklama

Iba ďaľší článok o láske

Nikdy som nechápal, ako si môžu dvaja ľudia hovoriť, že sa ľúbia, a na druhý deň na seba ani nepozrú. Neveril som, že je niečo také možné. A neveril som, že sa to môže stať mne. A neveril by som dodnes, keby mi teraz prišiel list, kde by boli napísané len dve slová…ľúbim ťa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale ten listnechodí. A nepríde nikdy. Nikdy nebol napísaný. A ja sa pýtam túnajhlúpejšiu otázku zo všetkých. Prečo? Prečo nie je svet taký jednoduchý?Pomaly prestávam veriť na lásku. Láska je len slovo, ako sa píšev Simmelovej knihe. A prehrá ten, kto jej uverí. Som porazený.A ona je víťaz. Lebo ona už dávno pochopila to, že niekoho milovať uždávno neznamená prekonávať s ním všetky ťažkosti, snažiť sa prispôsobiť,obetovať niečo, nie pre seba, ale pre druhých. Ľúbim ťa v preklade neznamenánič iné, ako páčiš sa mi. A keď sa mi prestaneš páčiť, tak ťa ľúbiťnebudem. A ako sa ľudia spoznávajú, skôr či neskôr sa dostanú na povrch ajveci, ktoré cez ružové okuliare vidieť neboli. A tá osoba, ktorá sa tipredtým páčila, lebo bola dokonalá, už zrazu dokonalá nie je. A zrazuvidíš iných, ktorí sú perfektní a lepší ako ten, koho máš. Ako dieťa,ktoré zbadá v reklame novú, tú najlepšiu, najmodernejšiu hračku,a starý drevený koník ho už omrzí. Asi práve v detstve pramení našechápanie slova láska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V škôlke ľúbil každý svojuobľúbenú hračku. A ako rástol, začal zamieňať hračky za ľudí. Všetkymajetnícke črty však zostali. Každý chce mať tú najlepšiu. Nikto nechce starútatrovku, ktorej už chýbajú zadné kolieska, len preto, že sa s ňou hral predtým. Stačí mu dovtedy, než zistí, žev škôlke je mnoho iných, lepších vecí…

Otázkou už len zostáva, kedy sa striedanie hračiekzastaví. Pravdepodobne vtedy, keď bude získavanie nových príliš zložité ažnemožné. Vtedy sa zrazu všetky strasti prekonať dajú, láska to ale nie je, skôrvypočítavosť.

Aj ja som býval nová hračkaa dieťa, ktoré sa so mnou zvyklo hrávať, sa už dávno hraje s nejakouinou. Tak ako autíčko, ktorému sa postrácajú súčiastky, keď sa s ním dlhotrasie, aj ja som niečo stratil. Stratil som kus svojho srdca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak prosím všetky deti, ktorépráve dočítali tento článok, aby úprimne porozmýšľali nad tým, čo pod slovomláska chápu oni. A nemá zmysel si klamať. Tak ako nemá zmysel šoférovaťopitý. Je úplne jedno, že ublížiš sebe. To je tvoja vec. Ale neubližuj iným.

Ivan Nečas

Ivan Nečas

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kedysi som bol optimista, potom som otvoril oči Zoznam autorových rubrík:  SongySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu